4 Voorbereidingen Santiago de Compostella - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 4 Voorbereidingen Santiago de Compostella - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

4 Voorbereidingen Santiago de Compostella

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Januari 2018 | Nederland, Zundert

De datum van vertrek is een dag eerder, donderdag 17 mei, dan gepland. Ik zou eerst op vrijdag 18 mei vertrekken maar omdat ik 4 weken later terug wil komen is het voordeliger om op donderdag 14 juni terug te komen. Dit scheelt nl €140,00.

Verder heb ik de afgelopen weken meerdere spullen aangeschaft voor de reis, zoals een zonnepaneel voor onderweg een powerbank te kunnen laden, waterdichte telefoonhoes, lichtgewicht stoeltje, pot en pan, een paar goede fietsbroeken, uv werende woestijnpet enz.

Zondag 14-1 een mooie lange tocht gemaakt (147km), en s'avonds kookles gehad om te leren koken op 1 gaspitje. De macaroni met tomatensaus smaakte goed.

Afgelopen week is de fiets naar de fietsenmaker geweest (bedankt Jack) om deze te prepareren voor de reis. Wat noodzakelijk is dat er een versnelling op komt die klein genoeg is om straks goed over de bergen te kunnen komen. Er is nu een voorblad 48-34 en cassette 11-12-14-16-18-21-28-32 op gemonteerd. Nou hier zou het wel mee moeten lukken.
Alleen de juiste banden moeten er nog op maar dat komt later nog wel.

En nu trainen, trainen en nog eens trainen.

  • 26 Januari 2018 - 06:49

    Hans Verdaasdonk:

    Hoi Peter,

    Goed om te lezen dat de voorbereidingen goed vorderen, en mooi om op jouw leeftijd nog kookles tevolgen ;-)
    Ik heb jaren terug ook al een 32 achter laten leggen met lange kooi derailleur, en ik vind het heel fijn klimmen hiermee.
    Veel succes met de verdere voorberedingen de komende tijd.

    Groet Hans

  • 26 Januari 2018 - 06:54

    Peter Van Bergen:

    Bedankt Hans

  • 26 Januari 2018 - 09:47

    Ivo:

    Hi Peter,

    Wat een fantastisch initiatief. Heel veel succes met de verdere voorbereidingen en natuurlijk het trainen. We zullen je zeker op de voet (wiel) volgen via deze site.

    Groeten,
    Ivo


  • 26 Januari 2018 - 10:11

    Peter Van Bergen:

    Bedankt Ivo

  • 26 Januari 2018 - 15:24

    Adrie:

    Je bent goed aan het trainen Peter!

  • 26 Januari 2018 - 16:09

    Peter Van Bergen:

    Bedankt Adrie

  • 28 Januari 2018 - 11:43

    Bianca:

    Niks mis met macaroni en tomatensaus!

  • 28 Januari 2018 - 15:22

    Henk:

    Hoe toevallig?
    Ik was vandaag een toertje aan het rijden vanuit Bergen op Zoom via Ruchpen, Meerlse Dreef en Wustwezel via Kalmthout terug. Ik was een beetje aan rustig trappen toen ik ingehaald werd door Peter. Omdat er een aardig briesje stond ging ik lekker in het wiel hangen om even bij te komen. Na een tijdje kwamen we aan de praat en vroeg Peter of ik nog een trip ging maken wijzend op mijn voordrager die aan de voorvork zit. Oja antwoorde ik. Dat is voor later dit jaar. Oké waar ga je naar toe vroeg Peter. Ik antwoordde naar Santiago. Oké ik ook wijzend naar zichzelf. Wanneer ga je dan? Nou op 18 mei zei ik. Ha ik op 17 mei zei Peter. En hoelang wil je erover doen? Ik antwoordde 4 weken....Nou we hadden genoeg gespreksstof in het kwartiertje tot we ieder ons weegs gingen bij de Watertoren van Kalmthout. Weet je Peter ik denk dat we elkaar nog gaan ontmoeten op de reis naar Santiago. In ieder geval buen camino! Gr. Henk Van der Riet.

  • 17 Februari 2018 - 17:59

    Kees:

    Dat is vast geen toeval Henk en Peter!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 24994

Voorgaande reizen:

17 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Op de fiets naar Santiago de Compostella

12 December 2017 - 17 Mei 2018

Voorbereidingen Santiago de Compostella

Landen bezocht: