5 Voorbereidingen Santiago de Compostella - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 5 Voorbereidingen Santiago de Compostella - Reisverslag uit Zundert, Nederland van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

5 Voorbereidingen Santiago de Compostella

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Februari 2018 | Nederland, Zundert

Nog 3 maanden en dan is het zover!

Waarom een fietstocht naar Santiago de Compostella?
Omdat ik afgelopen weekend 50 jaar heb mogen worden,
is dit een mooie mijlpaal om een uitdaging met mezelf aan te gaan.
Zelfstandig dit avontuur te doen en zo op me eigen aangewezen te zijn.
Iedere dag te kunnen fietsen en deze prestatie voor mezelf weg te zetten.

Maar waarom deze route?
Langs deze route zijn veel campings en hostels te vinden
die op dit soort reiziger ingesteld zijn.
Ook ben ik niet de enige die deze route zal lopen of fietsen.
Volgens internet lopen 85%/fietsen 15% er per jaar meer dan 250.000 mensen naar Santiago de Compostella. Dus alleen hoef ik niet te zijn.
En zijn dus altijd wel mensen waar je een gesprek mee aan kunt gaan.

Details van de reis:
Afstand volgen mijn navigatiesysteem: 2240 km.
Aantal dagen fietsen 24 en 2 rustdagen.
Gemiddeld per dag 95 km.
Vertrek donderdag 17 Mei
Aankomst maandag 11 Juni met uitloop naar Dinsdag 12 Juni.

Deze onderstaande link is de route.
De link kun je kopiëren en in de internet browser plakken om te kunnen bekijken.

• 17 Februari 2018 - 16:13

Adrie:

Mooie uitleg Peter

• 17 Februari 2018 - 17:58

Kees:

Aan de goede voorbereiding zal het niet liggen. Het is nog best een tijdje, tot half mei! De mooie dagen komen er aan en dan kun je weer lekker trainen in ons platte landje.

• 17 Februari 2018 - 19:45

Ferry:

Hoi Peter, je bent erg goed voorbereid en hetgeen je beschrijft geeft jouw wilskracht, gedrevenheid en doorzettingsvermogen weer. Je gaat een geweldige maar zeker uitdagende trip maken waarbij ik je heel veel plezier toewens. Ik zal je zeker volgen

• 18 Februari 2018 - 11:03

Perry:

Beste Peter,

Wat een mooie doelstelling voor je 50 ste verjaardag. Jou perfectionisme blijkt ook weer in deze voorbereiding naar boven te komen. Aan alles is gedacht, ik wens je veel veilige kilometers en ga je zeker volgen tijdens dit fiets avontuur. Le deseo un buen viaje.

• 18 Februari 2018 - 21:22

Bianca:

Waar zijn emoticons als je ze nodig hebt!

• 19 Februari 2018 - 09:01

Jordi:

Wat een reis Peter! Wat een uitdaging.
    Begrijp nu goed waarom ik op Strava zoveel kilometers van je voorbij zie komen.

• 19 Februari 2018 - 11:46

Ivo:

Hi Peter, mooi om te lezen dat alles tot in de puntje wordt en is voorbereid. Ook goed dat je dit wilt delen. Op deze manier kunnen de achterblijvers tijden je tocht indenken hoe jezelf de daadwerkelijke reis zal ervaren.

• 19 Februari 2018 - 18:49

Wim:

Hoi Peter,

Leuk dat we je kunnen gaan volgen, Je bent met de voorbereiding al aan het genieten en ik ben er van overtuigd dat dit tijdens de fietstocht ook zo zal zijn.

• 21 Februari 2018 - 19:18

John:

Hoi Peter,
    Je bent al goed en serieus bezig. Dit gaat voor jou een hele mooie tocht worden. Veel succes met de voorbereidingen. We houden deze site in de gaten voor updates.

• 22 Februari 2018 - 17:17

Kees Vd Aarssen:

Peter, moest even googelen, maar heb je site gevonden. Een heel mooie uitdaging zo op je 50e. Nederland, België, Frankrijk, we hebben er al heel veel op het werk over gesproken over al die mooie routes die je overal kunt fietsen. Maar nu wordt het anders, gewoon één rechte streep (nou ja, met kronkels erin), naar een einddoel in Spanje. Ben heel benieuwd naar al je verhalen en belevenissen, want wij fietsers maken altijd wel iets mee, als je het maar wilt zien! Want de tocht is niet alleen voor het sportieve, maar zeker ook ter bezinning. Op tv zijn prachtige reportages geweest van de EO over mensen die hetzelfde ondernamen en wat hen ertoe bracht. Ik wens je zeker niet alleen heel veel mooie sportieve momenten op je reis, maar zeker heel veel mooie momenten als je andere mensen ontmoet. Want fietsen is het op één na mooiste dat er is in de wereld, andere mensen leren kennen is nog mooier ...

• 26 Februari 2018 - 12:59

Mark:

Ha Peter,
    Een super mooie uitdaging, veel suc6 met de voorbereiding, gr Mark

• 03 Maart 2018 - 19:46

Aschwin:

ik zag dat je nog een aantal bergen en hellingen zult moeten beklimmen. dat ga je niet redden met alleen trainen op de fietsbrug naar zundert. Nog plannen om in limburg of frankrijk te trainen ?

• 04 Maart 2018 - 20:25

Peter Van Bergen:

Tuurlijk Aschwin
    Eind maart naar Limburg om te gaan uit testen of ik met de fiets ook de klimmetjes op kan.