2e dag - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Mei 2018 | Frankrijk, Cambrai

Ook deze ochtend om 8:00 uur vertrokken maar eerst daarvoor natuurlijk alles inpakken.
Het begon gelijk zwaar met een afdaling over kinderkopjes richting Geraardsbergen. Het landschap was hier heuvelachtig, en voerde langs landerijen met graan suikerbieten enz. Door Doornik waar ik over een brug moest volgens de route maar bleek dat ze de brug aan het slopen waren. Kan je dan moeilijk overheen. Nou dan maar omrijden tot uiteindelijk weer de route te hebben gevonden. Eindelijk was ik van de Belgische betonwegen af want was zonder dat ik er erg in had in Frankrijk. Hier super vlakke asfalt wegen..heerlijk. Omdat het zo lekker reed zag ik in eens voor me een paar fietsers met grote tassen eraan, ook pelgrims. Alleen zij reden tot aan de Spaanse grens omzo later het laatste stuk te gaan rijden. Ben nu in Cambrai op een leuke camping

Afgelegde afstand 129 km
Weer 8 tot 20 graden, leerst bewolkt later volop zon, noorde wind

• 20 Mei 2018 - 09:13

Bianca:

Cambrai ... daar rijden we op vakantie wel eens doorheen volgens mij. Mooie plaats (als ik het juiste voor me heb). Beetje balen van die brug, maar gelukkig kreeg je 's avonds een lief berichtje van je neefje ;)

• 23 Mei 2018 - 16:32

Kees Vd Aarssen:

Mooi zo, dat waren de Vlaamse klassiekers. Op naar de Tour de France.