7e dag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 7e dag - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

7e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2018 | Frankrijk, Châtellerault

Vandaag toch wel iemand aanwezig bij de receptie. En zag dat de poort dicht was, dus kon er ook niemand ongevraagd op de camping komen. Het weer zag er goed uit, dus weer om lekker te kunnen gaan fietsen. Vandaag door de stad Tours. Hier aan gekomen bij de kathedraal Saint-Gatien mijn fiets vastgelegd aan een bankje en naar binnen om misschient een stempel te halen voor in mijn pelgrims paspoort. Je kan een pelgrims paspoort kopen en zo bij iedere kerk waar je lang komt een stempel t erin te laten zetten. En als je Santiago de Compostella je pelgrimspaspoort laat zien Kun je een certificaat krijgen als bewijs dat je deze tocht hebt gemaakt. Maar in de kathedraal eigenlijk geen beheerder te zien, totdat er ern oud vrouwtje naar mij zwaaide Zoran volg mij maar. In de sacrestie pakte ze de stempels en zette deze in mijn pelgrimspaspoort.
Buiten de vele graanvelden waren er ook wijngaarden en mooie zonnebloemvelden. Alleen deze zonnebloemen waren nog maar 10 cm groot. Weer een paar collega pelgrims gezien. Tot nu toe nog niet veel. Ook niet op de camping waar ik nu verblijf voor deze nacht. De route was net zoals gisteren vrij vlak met enkele klimmetjes.

Afgelegde afstand 127 km
Weer 10 - 30 graden eerst veel zon later wat wolkje en ern beetje regen.

• 23 Mei 2018 - 20:14

Adrie Van Bergen :

Heb je alle stempels al Peter?

• 23 Mei 2018 - 20:52

José Frijters :

Hoi Peter
    Het gaat je goed zo te lezen. Leuk dat je er foto's bij zet. Mooi dat je een stempel boekje hebt. Hoeveel heb je er nodig voor je certificaat? Het gaat je vast lukken. Geniet ervan en je boft met het mooie weer.

Groetjes Peter en José

• 23 Mei 2018 - 21:05

Ferry:

Hey Peter, Leuk die stempels, mooi aandenken voor later van deze fantastische fietstocht. Je eerste week zit erop, top!
    Welterusten alvast en succes morgen!

• 24 Mei 2018 - 06:50

John Van Der Veeken:

Hallo Peter,
    Fijn om iedere dag je verslag weer te lezen. Het is wel een mooie bijzondere tocht.
    Geniet er van.

• 24 Mei 2018 - 09:57

Ivo:

Peter,
    Snap van je dat je dit al bereikt hebt. Toch al heel wat kilometers van huis en gewoon terplekke ook je gang gaat met andere pelgrims, stempels halen bij de plaatselijk bevolking, super!

Groetjes,
    Ivo & Patricia.

• 24 Mei 2018 - 10:47

Hans Verdaasdonk:

Hoi Peter,

Helemaal geweldig zo'n pelgrimspaspoort, mooi om straks toe te voegen aan je Palmares.

Veel succes de komende dagen !!!

Groeten uit Rijsbergen

• 24 Mei 2018 - 18:04

Marc Hultermans:

he peter
    ik dacht ...eens kijken waar t tentje staat.
    nou nou wat een eind weg al Châtellerault.
    Volgens mij aan ambitie geen gebrek.
    goede reis nog .
    groet
    Marc.

• 24 Mei 2018 - 20:35

Ivo:

Hé nog geen verslag van de 24e. Kan ook een dag overslaan. Slaap ze en een goede reis morgen.

Groetjes, Ivo & Patricia

• 25 Mei 2018 - 09:24

Kees Vd Aarssen:

Heb je een goede baan, moet je nog gaan stempelen ....

• 25 Mei 2018 - 20:24

Bianca:

Hey, al een paar dagen geen mail ontvangen. Misschien moet ik me opnieuw aanmelden i.v.m. de nieuwe privacywet die vandaag ingaat? Heb me voor de zekerheid maar opnieuw aangemeld.

• 25 Mei 2018 - 20:24

Bianca:

Je hebt gisteren en vandaag wel berichten geplaatst zie ik nu.