13e dag - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 13e dag - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

13e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Mei 2018 | Frankrijk, Saint-Palais

Ja hoor, vandaag meer beleefd dan gisteren. Het eerste deel was weer zo plat als een pannenkoek, en bijna niemand te zien.
Maar na Dax werdt het weer wat heuvelachtiger. En in de verte de Pyreneeën te zien...met een beetje verbeelding. Want het was best bewolkt zodat de bergen in de wolken/heiigheid verdwenen.
Op een prachtige locatie geluncht. Bij de prachtige oude abdij van St Jean de Sorte.Wat ook nog een uitdaging werdt toe ik voor een afgesloten brug stand. Dan maar omdraaien en een andere oversteek van deze rivier vinden...en gevonden maar wel een eind om en met de nodige klimmetjes extra. Nu wel een aantal mede pelgrims gezien. 1 wandelaar en 1 Belgische fietser die aan het lunchen was. Slaap nu in een refug, dit is een slaap gelegenheid waar pelgrims van deze toch kunnen overnachten. Even geen tent opzetten. Wel even te drogen gehangen. En geen potje koken vanavond. Heerlijk een keee uit gaan eten.

• 29 Mei 2018 - 18:27

Gerard Van Eijk:

Mooie omgeving bergje op bergje af van avond in een lekker bed vergeet je oor doppen niet. Groetjes gerard

• 30 Mei 2018 - 07:38

Ivo:

Heerlijk om een keertje geen tent op te hoeven te zetten en lekker uit eten te gaan. Gelukkig heb je het weer nog steeds mee. Succes met je verdere tocht.

• 30 Mei 2018 - 08:50

John Van Der Veeken:

Hallo Peter
    Goed om te horen dat het nog steeds goed gaat
    We houden het dagelijks met plezier bij

• 30 Mei 2018 - 14:45

Kees DAarssen:

Oeps, de Pyreneeën (of hoe je dat ook schrijft). Probeer je in te houden en niet te veel naar links, want je zit zo op de Aubisque vanuit Pau. Ben er zelf 3x geweest en de omgeving ervaren, puur natuur met allerlei loslopend wild, roofvogels. Ik zag gieren, waarschijnlijk op zoek naar uit de bocht gevlogen wielrenners. Iedereen heeft het over Alpe d'Huez en de Mont Ventoux, maar in de Pyreneeën, daar worden de mannen van de zwakke schapen gescheiden ...Kom je daar overheen, dan pas kan je zeggen: 'Ik kan fietsen... '

• 30 Mei 2018 - 16:54

Kees Van Bergen:

He effe lekker genieten bij de broeders in het klooster. Én geen potje op de primus maar een echte maaltijd. Wat een luxe. Nou maar hopen dat de broeders niet iedereen om 06:00 uit bet halen voor de eerste mis!

• 31 Mei 2018 - 06:56

Adrie Van Bergen :

Was het eten lekker? Een keer makkelijk voor je Peter

• 03 Juni 2018 - 08:05

Jean-Pierre:

Hoi Peter,

Beetje schandalig dat ik je nu pas volg, maar je bent al een heel eind op weg zie ik.
    Veel succes met de volgende kilometers en geniet ervan.
    JP.