16e dag - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 16e dag - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

16e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Juni 2018 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

De rit begon vandaag gelijk vanuit estella met een aardig lang klimmetje van 6 km. Zijn de spiertjes gelijk warm. Er waren ook al veel wandelende pelgrim aan hun dag begonnen. Het uitzicht was mooi, ondanks dat het bewolkt was. De route leide mij ook waar de wandelaars langs gaan. Een stuk was zo stijl dat fietsen onmogelijk was. Dan maar afstappen en de fiets naar boven duwen. Net voor logrono stond een klein kraampje met een oud vrouwtje erachter. En met een stempel. Stoppen en laten stempelen. Ze verkocht ook kersen. Slim van haar want veel pelgrim kochten ook haar kersen. Verder door de stad gereden en ben altijd blij als ik er weer uit rij. Tis zo opletten! En weer een stuk wandel route gevold dat er opeens een plaat van een zwarte stier is te zien...komt me bekend voor van de reclame van vroeger van de osborn sherry. Grappig dat ik deze nu ik het echt zie. Ik had twee campings gepland. Alleen was ik bij de eerste al om 14:45 uur. En de andere was een uurtje verder. Toch maar door, wat zou er nog kunnen gebeuren de onweersbui die er ging gaat toch voor mij uit. Als ik um maar niet inhaal. De weg werdt steeds natter er lag opeen we 10 cm hagel aan de kant van de weg. De slootjes waren volgelopen van al het regenwater dat het er zelfs overheen liep over de weg. Nu op een camping in Santo Domingo de la Calzada.

Afgelegde afstand 118 km
Weer 14 - 25 graden eerst bewolkt later zon en daarna een flinke onweersbui.

• 01 Juni 2018 - 18:52

John Van Der Veeken:

Mooi dat het onweer en regen voor je uit trekt
    Wij hebben vandaag in roermond lekker heel de dag veel tegen
    Klinkt wel leuk om meerdere pelgrim te kunnen ontmoeten.
    Kom je ook nog veel fietsers tegen?

• 01 Juni 2018 - 19:26

Gerard Van Eijk:

Hoi Peter een beetje wandelen is ook wel eens fijn om de natuur beter te bekijken een op tijd schuilen straks een lekker warme douch en een hapje eten dan komt het weer allemaal goed. Groetjes Gerard

• 01 Juni 2018 - 19:41

Adrie Van Bergen :

Peter mooi geschreven

• 01 Juni 2018 - 20:21

Jordi:

De fiets naar boven duwen? Toch wel 27km/h gemiddeld? :-)
    De reis gaat voorspoedig Peter, nog ff volhouden. Inderdaad ook genieten hé.

• 01 Juni 2018 - 20:23

Kees Van Bergen:

Het lijkt wel een (Sint Jacobs)schelpenpad!

• 02 Juni 2018 - 08:23

Bianca:

Jee man, die hagel! Da's toch ook even onwerkelijk! Hopelijk was je campingplaats niet al te drassig.

• 02 Juni 2018 - 09:12

Ivo:

Het is niet alleen het mooie weer waar je door heen moet. Respect man!!!

• 02 Juni 2018 - 12:23

Kees D Aarssdn:

Het is dat er bij jou al geen grammetje vet aan zit, anders een mooie gelegenheid voor een sherrykuurtje.

Succes verder bij het even wat mindere weer, waait vanzelf weer over.