23e dag - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 23e dag - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

23e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Juni 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

Sliep maar laat gisteren. Toch wel spannend de laatste dag fietsen. Maar ja eerst er maar eens zien te komen. Moets toch nog 106 km weten te overbruggen. Het weer was eerst koud met mist en gelukkig kwam later de zon. Het klimmen en dalen leek maar niet op te houden. Het kon allemaal niet snel genoeg gaan.
Ik wilde naar het eind doel. Er waren ook nog een aantal omleidingen in de route op genomen die voor mij niet gehoeven hadden. Liever in een rechte routen naar Santiago de Compostella. Om 14:30 uur was het dan toch zover en kwam op het plein van de kathedraal in Santiago de Compostella. En het begon te regenen. Wat foto’s gemaakt. En wie kwam er ook het plein op gereden...Frans uit Bladel. Even mee gepraat, en toen op zoek naar een hotel.
Na 23 dagen en 2391 km in Santiago de Compostella!!!
Het einddoel is bereikt!!!!
Of toch niet.........

Afgelegde afstand 110 km
Weer 7 - 17 graden eerst mistig later zon gevolgd door tegen

• 08 Juni 2018 - 17:50

Ferry:

Topper!!! Het is je gelukt. Een prestatie welke je je leven lang niet meer zal vergeten. Geweldig!! Geniet van je momenten in Santiago.

• 08 Juni 2018 - 17:52

Paul Van Den Elshout :

Peter proficiat ik vind het een hele prestatie kanjer. Geniet nog even en pak een lekkere pot bier. Groetjes Paul

• 08 Juni 2018 - 17:58

John Van Der Veeken:

Peter
    Gefeliciteerd, echt een top prestatie.
    En nu genieten

• 08 Juni 2018 - 18:06

Kees Van Bergen:

• 08 Juni 2018 - 18:04

Kees Van Bergen:

Fijn gevoel?

• 08 Juni 2018 - 18:07

Gerard Van Eijk:

Toppie goed gedaan super een mooie en een prachtige reis achter de rug blij dat alles goed verlopen is nu is het maar genieten en de rust weer terug vinden het zal morgen even wennen zijn niet op de fiets klimmen hier zal je leven lang op terug kijken ik kijk er naar uit om je weer te zien en te spreken. Groetjes Gerard

• 08 Juni 2018 - 18:19

Kees Vd Aarssen:

Proficiat Peter, goed gedaan. Nooit aan jou getwijfeld of je het zou halen, maar je moet het toch maar laten zien.

Ik hoop dat je heel veel hebt opgestoken deze reis. Over anderen, maar ook over jezelf. Misschien wel het allerbelangrijkste: niet het doel is belangrijk, maar de reis er naar toe ....

• 08 Juni 2018 - 18:38

Wim Van Zimmeren:

Hoy Peter / goedendag,

Wat een top prestatie van je Peter / een reis van bijna 2400 km daar mag je gerust binnenkort een
    ervarings-toolbox over houden. Vele jongere mensen kunnen hier nog wat van op steken.
    Misschien ook wel oudere.

Dit zegt genoeg over je wat je allemaal kan op de fiets maar ook over hoe je precies in elkaar steekt.
    Dat je een echte knokker en karakter mens ben dat wisten vele al van ons.
    Ik neem aan dat je daar in Santiago de Compostella al bent toe gesproken door je vrouwtje en je kinderen / want die zullen je enorm gemist hebben. (23 dagen is niet niks he)
    Nou ik kan je zeggen ze zullen echt heel erg trots op je zijn Peerke.

Vanuit je dagelijkse dag verslagen heb ik enorm genoten / mooi eigentijds geschreven en met je
    Peter gevoel. Geniet nu nog enige daagjes daar in Spanje . En nogmaals van harte gefeliciteerd hoor
    Vele groeten vanuit Kruisland (West-Brabant) Wim van Zimmeren.
    De komende weken kan je weer tot rust gaan komen hoor......... ha ha ha ha met die vele klusjes
    die jouw vrouw voor je heeft op gespaart.
    Het ga je goed Peter (proficiat met deze ervaring en super droomreis)

• 08 Juni 2018 - 19:09

Ricardo Scholten:

Peter gefeliciteerd met het halen van jouw doel. Echt een mooie prestatie laat toch maar even zien wat een doorzettingsvermogen jij heb. Ik zal jouw binnenkort vast wel op de zaak zien en dan hoor ik het vast wel hoe mooi het was om deze tocht te maken.
    Groetjes Ricardo

• 08 Juni 2018 - 19:23

Hedwig En Wendy:

Proficiat!! Knap gedaan. Nu nog een paar dagen genieten in Santiago en dan volgende week weer lekker thuis bij je gezin.

• 08 Juni 2018 - 19:29

Edwin En Evelien:

Wat een knappe prestatie, Peter! Je bent een enorme doorzetter en een prachtige ervaring rijker. Daar mag je met recht trots op zijn! Wij wensen je nog een mooi verblijf in Santiago en hopen je snel weer te zien!
    Groetjes,
    Edwin en Evelien

• 08 Juni 2018 - 19:35

Adrie Van Bergen :

Gefeliciteerd Peter! Met tranen in de ogen van ontruiming. Een mooie prestatie jongeren! Rust nu maar uit!

• 08 Juni 2018 - 19:47

Mark:

Hoi. Zo knap gedaan, tijd voor een pilsje. Gr Mark

• 08 Juni 2018 - 20:20

Menno:

Gefeliciteerd Peter! Een super prestatie!

• 08 Juni 2018 - 20:20

Rien :

Geweldig voor jou ook een mijlpaal bereikt. Geniet nog van je tijd in Spanje.

• 08 Juni 2018 - 20:53

Bianca:

… en ineens ben je er … Maar je maakt mij niet wijs dat je de komende dagen niet nog een paar keer op je fiets stapt. Veel plezier nog daar en aftellen tot dat vliegtuig komt!

• 08 Juni 2018 - 20:53

Congratulations!!!

• 09 Juni 2018 - 07:40

Perry:

Peter,
    In een woord niets dan respect voor deze topprestatie.
    Nooit getwijfeld aan je doorzettingsvermogen, maar je moet het toch maar laten zien.
    Bucketlist -1
    Geniet samen van deze paar dagen in Santiago de Compostella.
    Het was een feest om deze reis samen met jou te beleven via dit reisverslag.

Gr Perry

• 09 Juni 2018 - 09:27

Ivo:

Peter, je bent er man. Al mijn voorganger hebben al lovende teksten geplaatst, en terecht. Ik sluit me graag hierbij aan. Wat een geweldige prestatie. Geniet van de dagen die komen gaan.
    Groetjes, Ivo & Patricia!

• 09 Juni 2018 - 09:51

Marjo:

Gefeliciteerd petje af!! En nu nog lekker even na genieten en straks weer afkicken maar gelukkig heb je de foto's nog en alle mooie herinneringen.

• 09 Juni 2018 - 10:32

Aschwin:

topprestatie kanjer

• 09 Juni 2018 - 11:39

Corne:

Gefeliciteerd Peter met deze geweldige prestatie. Petje af want ik doe het je niet na. Nu lekker nagenieten van deze tocht. Een herinnering voor altijd.

• 09 Juni 2018 - 19:52

Hans Verdaasdonk:

Gefeliciteerd Peter, ik heb nooit getwijfeld of je het zou halen.

Maar dat maakt de prestatie er niet minder om, ik heb genoten van je dagelijkse verslagen en foto's en hoop dat jij nog veel harder gaat genieten van je prestatie.

KLASBAK eerste klas !!!

• 10 Juni 2018 - 10:16

Kees Van Den Broek:

Geweldige prestatie buurman om dit in je eentje te volbrengen. Hopelijk kun je er lang van nagenieten.

• 10 Juni 2018 - 13:18

Marc Hultermans:

wow. het lijkt als het voor jou dagelijks werk te worden he. Ik had er al niet aan getwijfeld dat het je zou lukken maar een diepe buiging Peter.

• 10 Juni 2018 - 20:21

Christel:

Super presentatie Peter en wat een ervaring voor je. Nog een paar dagen genieten! En dan zien we je snel weer in de corsotent.

• 12 Juni 2018 - 06:03

Diana:

Super gedaan Peter!! Een ervaring om nooit meer te vergeten!!