10e dag - Reisverslag uit Saint-Aulaye, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 10e dag - Reisverslag uit Saint-Aulaye, Frankrijk van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

10e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Mei 2018 | Frankrijk, Saint-Aulaye

Had vanmorgen zo mijn draai gevonden dat ik al om 7:45 uur op de fiets zat. Was wel lekker na de rustdag, eindelijk weer verder. Ben benieuwd wat deze dag mij zal brengen. De zon was er al, het was niet koud. Eenmaal een stuk gereden kwamen er toch wel best rederijke klimmetjes tegen, maar de omgeving was prachtig met op de heuveltoppen kastelen of oude kerken. Aangezien de eerste camping waar ik wilde overnachten ik al om 14:00 uur bereikte en de volgende pas 1,5 uur verder zou zijn, besloot ik toch maar door te rijden. Eenmaal het dorpje waar de camping was uitgereden dacht, nee ik draai om en ga terug naar deze eerste camping. Maar eest een colatje op een terrasje. Heerlijk verkoelend, want het was toch wel 30 graden.? Bij de camping aangekomen werdt de lucht bijna zwart...een onweersbui. Ben blij dat ik niet ben doorgereden! Snel mijn tentje opzetten en gaan schuilen. Het begon hard te waaien en te regenen. Werdt er ineens getoeterd. Even kijken wat dat is. De camping baas in zijn auto voor mij tentje. Hij zij “Stap in, ik ga je hier niet in je tentje laten zitten. Is te gevaarlijk. Ik breng ke naar een veiligere plek.” Hij vond als het dit weer bleef ik niet in mijn tentje mag gaan slapen, en bood een stacaravan aan om die te gebruiken. Maar eenmaal naar de weers vooruitzichten te hebben gekeken bleek het allemaal wel mee te gaan vallen. Dus toch lekker in mij eigen tentje.

Afgelegde afstand 98 km.
Weer 15 - 30 graden veel zon later een onweersbui.

  • 26 Mei 2018 - 19:21

    Ricardo Scholten:

    Hoi Peter,

    Wat goed dat je naar jezelf geluisterd heb. Anders had je een flink nat pak denk ik. Maar nog een paar dagen en dan zit je in Spanje. Wel een mooie omgeving als ik zo jouw foto's ziet.
    Groetjes Ricardo

  • 26 Mei 2018 - 19:30

    Perry Sep:

    Een LMRA uitgevoerd en naar je onderbuik gevoel geluisterd.
    Een echte uitvoerder on tour.

    Gr Perry

  • 27 Mei 2018 - 06:51

    Kees Vd Aarssen:

    Altijd een beslissing nemen en je nooit achteraf druk maken of het wel de goede was. Want met de kennis van nu is het zo makkelijk redeneren wat je toen had moeten doen. Maar goed afgelopen dus. En je moet natuurlijk ook wat geluuk hebben in het leven. Trouwens, je zei dat je geen Frans spreekt. Was waarschijnlijk flink gebarentaal toen hij het van het schuilen uitlegde?

  • 27 Mei 2018 - 07:17

    Adrie Van Bergen :

    Nu weet ik hoe je op de camping staat al het zal het niet altijd hetzelfde zijn.

  • 27 Mei 2018 - 09:51

    Kees Van Bergen:

    Bericht van Moeder:
    "Ik wens je het allerbeste voor de komende dagen. En vind het heel leuk om het verslag te lezen dat Inge naar mij gebracht heeft. Ik hoop dat je geen pech onderweg krijgt! Groetjes van je moeder."
    (Getypt en geplaatst vanuit de Koperwiek)

  • 27 Mei 2018 - 12:34

    Riendebruin:

    Hier op het nieuws gezien dat het in de hoek waar je zit flink gehageld heeft. Gaat vlot zo. Ik aan Mn laatste werkdagen werkweek beginnen. Succes en geniet er van.

  • 28 Mei 2018 - 10:26

    Ivo:

    Ik heb idd de laatste dagen toch wel aan je moeten denken i.v.m. het weer. Wel attent van de camping baas om je een veilige plek aan te bieden. Hou je goed en succes met de tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Aulaye

Op de fiets naar Santiago de Compostella

Op de fiets naar Santiago de Compostella

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2018

25e dag

09 Juni 2018

24e dag

08 Juni 2018

23e dag

07 Juni 2018

22e dag

06 Juni 2018

21e dag
Peter

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 25061

Voorgaande reizen:

17 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Op de fiets naar Santiago de Compostella

12 December 2017 - 17 Mei 2018

Voorbereidingen Santiago de Compostella

Landen bezocht: