17e dag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 17e dag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

17e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juni 2018 | Spanje, Burgos

Na een goede nachtrust weer om 6:30 uur de veren, zodat weer rond 8:00 uur op de fiets kan zitten. Het was niet zo warm dus de arm en beenstukken mast bij aan doen. Het eerste stuk wad lekker vlak. Een betere opwarming dan gisteren. Een lang stuk alleen gefiets totdat ik bij een Duitser uitkwam met een karretje achter zijn fiets. Hij was net als ik ook op de 17e mei gestart in zijn woonplaats Stuttgart. Nog even met elkaar gesproken en tien weer alleen verder gegaan. Want de Duitser ging naar een kerkje kijken. Later passeerde ik Leon, die stand te plassen. Leon had ik gisteren gesproken toen hij boodschappen ging doen en ik even bij hem stopte. Later kwam ik twee Belgen tegen die ook Sl eerder had gezien op de top bij de Pyreneeën. En toen was hey vlakke weer voorbij, er moest over een bergrug worden gereden. Terug schakelen dus. Was best pittig maar de klim rolde wel. Er liep ook nog een hert voor me uit. Het was hier een natuurgebied. Mooi om doorheen te rijden. Sta nu op een camping in Burgos, een grote stad met een mooie kathedraal. Morgen maar eens gaan bekijken op mijn rustdag. Maar eerst mijn kleren laten wassen zodat dat morgen niet hoeft. Zat op het terras van de camping komt Leon eraan gereden, en kwam later bij me zitten op het terras. Samen wat gepraat, komt er voor Leon een bekende aan fietsen. Gaan straks samen een hapje eten in het restaurant alhier. 16:45 uur zou mijn was klaar zijn. Kon ik het op gaan hangen om te drogen. Maar ja, er was weer eens een onweersbui, dus drogen ho maar. De vrouw gaf mijn kleren in een zak aan. Was wel warm...he de was is al droog. Wat fijn gelijk in de tassen. Morgen onbezorgd naar Burgos.

Afgelegde afstand 91 km
Weer 12 - 25 graden eerst bewolkt later zon gevolgd door een onweersbui

• 02 Juni 2018 - 16:53

Bianca:

Kijk da's nou fijn: service en gezelschap. Geniet van je 'vrije dag' morgen!

• 02 Juni 2018 - 16:56

Mark:

Hoi,
    Burgos dat is vlakbij Pamplona. Daar zijn de jaarlijkse stieren-rennen. Pas maar op daar, met die vreemde gewoontes daaro. Goede reis Peter, mvg Mark

• 02 Juni 2018 - 17:16

Emil:

Je bent lekker bezig Peter. Gaaf ook om die kaart te zien Joe ver je al zit, en dat op de fiets.
    Leuk om mee te lezen! Geniet er nog van!

Gr emil

• 02 Juni 2018 - 17:32

Gerard Van Eijk:

Peter je heb groot gelijk Burgos is een hele mooie stad een mooie kathedraal een waar je lekker kan eten en drinken even uitrusten en genieten. Groetjes Gerard

• 02 Juni 2018 - 18:17

Hans Verdaasdonk:

Eet smakelijk in Burgos, altijd leuk om wat gezelschap te hebben.

Goed om te lezen dat het zo goed gaat Peter.

Groeten.

• 02 Juni 2018 - 19:37

John Van Der Veeken:

Hallo Peter
    Veel olezier vanavond
    Altijd leuk om in het gezelschap van gelijk gezinde de avond door te brengen
    Morgen lekker luieren en dan op voor de laarstte kilometers

• 03 Juni 2018 - 07:19

Adrie Van Bergen :

Rust morgen maar goed uit. Je hoeft niet al ver meer broer. Zet hem nog even op!

• 03 Juni 2018 - 07:40

Kees Vd Aarssen:

En dat allemaal in de streek van Miguel Indurain, de Grote Zwijger. Ik zou in de kathedraal ook maar zwijgen. Vreemd eigenlijk, thuis gaan we allang niet meer naar de kerk, en als wee een vremde stad bezoeken, is het eerste ... naar de kerk.

• 03 Juni 2018 - 08:43

Kees Van Bergen:

Wat lief dat ze je was ook gedroogd hebben. En leuk (niet zo toevallig) dat je dezelfde groep met mensen tegenkomt, in de supermarkt, in de kerk, onderweg en op de camping. Krijg je al een 'wij' gevoel? Zondag rustdag, dus lekker uitrusten vandaag!!!!

• 03 Juni 2018 - 09:07

Ivo:

Nou nou je wordt wel verwend. Kleren worden voor je gewassen ge gedroogd, hahaha.
    Geniet lekker van je laatste rust dag voor het einddoel.