20e dag - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu 20e dag - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Peter Bergen - WaarBenJij.nu

20e dag

Door: Peter van Bergen

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juni 2018 | Spanje, Hospital de Órbigo

Vandaag een kort verslag. Tis bijna bedtijd dus maar snel was schrijven. Morgen weer een klimdag! Vandaag was zoals gisteren.
Vlak met een klimmetje en de grote stad Leon. Hier stand ook weer een kathedraal. Maar om binnen te gaan moest je intree betalen. Dan maar niet naar binnen. Ook nu liepen er veel pelgrims. En vlogen er veel ooienvaars in de lucht. De meeste hebben hun nest op een kerktorens gebouwd. Ook nu ben ik samen met een fietsende pelgrim op een camping. Hans uit Teteringen, en is net met pensioen. Omdat het regenende en eten koken dan wat onpraktisch is, besloten om maar eens lekker uit te gaan eten. En in een plaatselijk restaurant een pelgrims menu besteld. Vooraf spagetti hoofdgerecht stoofvlees met friet en een bakje vla na. Was lekker en dat voor 11 euro!

Afgelegde afstand 106 km
Weer 7 - 16 graden bewolkt met wat zon later regen.

• 06 Juni 2018 - 04:48

Kees Vd Aarssen:

Lekkere stevige wielerkost: spaghetti, stoofvlees en frites. Hoop dat je vannacht goed kunt slapen, want .... als je de vla had laten staan .... had je een paar euro bespaard .... en had je de kerk kunnen bezoeken ..... Het leven is keuzes maken. Ook dat leer je op zo'n pelgrimstocht.

• 06 Juni 2018 - 05:03

Hans Verdaasdonk:

Geweldig dat je nu met een Hans aan het fietsen bent en dan ook nog uit Teteringen, dat moet goei volk zijn ;-)

Qua eten ben ik onderhand jaloers op je, en voor vandaag heb je in ieder geval koolhydraten binnen.

Heel veel succes het laatste stuk, en de mijn naamgenoot de groeten.

• 06 Juni 2018 - 06:03

Corné:

Geweldig dat het zo goed gaat en dat je er van geniet. Het eind is in zicht. Geweldige prestatie. Toi toi toi voor de laatst km's.

• 06 Juni 2018 - 08:12

Bianca:

Spaghetti als voorgerecht, geweldig! De bergen zijn volgens mij al in zicht. Succes!

• 06 Juni 2018 - 09:31

John Van Der Veeken:

Hi Peter,

Het gaat zo te horen nog steeds goed. Nog een paar dagen volhouden.
    Gaat zeker lukken denk ik, al zijn de laatste bergen wel dichtbij.
    Groeten John en Anja

• 06 Juni 2018 - 09:51

Cees Hopman:

Hoi Peter met intresse je reisverslagen gelezen wat een avontuur en je weet je kunt altijd bellen.
    je buddy ha ha

• 06 Juni 2018 - 10:43

Adrie Van Bergen :

Lekker makkelijk en goedkoop Peter

• 06 Juni 2018 - 14:24

Ivo:

Je blijft voorbereid op de volgende dag zelfs met het eten, mooi man! Ik hoop dat je vandaag ongeschonden door bent gekomen. een van de laatste "zware" dagen. Hoewel wat is zwaar voor jou? binnen twee uur boven aan de Pyreneeën staan super!! Wil niet zeggen dat je het niet moeilijk hebt gehad.
    Wel dat je heel goed voorbereid bent. Een diepe buiging voor jou!!!

• 06 Juni 2018 - 15:49

Gerard Van Eijk:

Oké Peter het is goed op tijd hapje eten en drinken en rust dan gaan de laatste km komen ook wel goed je bent goed bezig ik ben trots op je. Groetjes Gerard